Approche multiscalaire de la mobilité domicile-travail en Île-de-France et dans la région Rhin-Ruhr

Abstract : In this article, we analyze the relationships between urban form, accessibility to transport networks and commuting practices through a scale of functionality intermediate between the traditionally studied local and metropolitan levels. A detailed description is provided for the generic methodology used to construct harmonized mesoscopic zones based on commuting data. These zones are applied for the Paris and Rhine-Ruhr (Germany) regions. Daily commuter mobility (transport modes used, distances traveled, and local portion of trips) is then analyzed for this intermediate scale. We emphasize the necessity for accessibility measures for each level described.
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Contributeur : Frédérique Bordignon <>
Soumis le : mardi 18 juin 2013 - 13:29:59
Dernière modification le : vendredi 19 juin 2015 - 01:01:11

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Florent Le Néchet. Approche multiscalaire de la mobilité domicile-travail en Île-de-France et dans la région Rhin-Ruhr. Cahiers de géographie du Québec, Département de géographie de l'Université Laval, 2012, 56 (158), pp.405-426. ⟨10.7202/1014553ar⟩. ⟨hal-00835235⟩

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