La proximité à l'emploi dans la ville polycentrique: le cas de l'aire urbaine de Paris, 2006. ,
Formes urbaines et mobilités » : des liens discutés, Massot M.H. (dir), Mobilités et modes de vie métropolitains, 2010. ,
Multipolarisation des emplois et mobilité domicile-travaiL; Une comparaison de plusieurs aires urbaines françaises, Revue Canadienne de Sciences Régionales, pp.1-83, 2011. ,
Les nouvelles dynamiques intra-métropolitaines de l " emploi favorisent-elles des migrations pendulaires plus « durables » ? Le cas de la région métropolitaine de Montréal, pp.1103-120, 1998. ,
Information géographique et dynamiques urbaines, La mobilité dans la construction du polycentrisme métropolitain, Thériault,M. et Des Rosiers, p.292, 2007. ,
GHC Emissions, Urban Mobility and Efficiency of Urban Morphology : A Hypothesis, in , Urban Research Symposium, 2009. ,
Urban mobility and urban form: the social and environmental costs of different patterns of urban expansion, Ecological Economics, vol.40, issue.2, pp.199-216, 2002. ,
DOI : 10.1016/S0921-8009(01)00254-3
Built environments and mode choice: toward a normative framework, Transportation Research Part D: Transport and Environment, vol.7, issue.4, pp.265-284, 2002. ,
DOI : 10.1016/S1361-9209(01)00024-4
Travel demand and the 3Ds: Density, diversity, and design, Transportation Research Part D: Transport and Environment, vol.2, issue.3, pp.199-219, 1997. ,
DOI : 10.1016/S1361-9209(97)00009-6
Sub-centring and commuting: evidence from the San Francisco bay Area, Urban studies, vol.35, pp.7-1059, 1998. ,
From Excess Commuting to Commuting Possibilities: More Extension to the Concept of Excess Commuting, Environment and Planning A, vol.30, issue.5, p.1238, 2007. ,
DOI : 10.1068/a3897
Spatial structure and mobility patterns: towards a taxonomy of the Italian urban systems, p.41, 2009. ,
Travel and the Built Environment, Journal of the American Planning Association, vol.6, issue.3, pp.265-294, 2010. ,
DOI : 10.3141/2077-08
Travel and the Built Environment, Journal of the American Planning Association, vol.6, issue.3, pp.87-114, 2001. ,
DOI : 10.3141/2077-08
Wrestling Sprawl to the Ground: Defining and measuring an elusive concept, Housing Policy Debate, vol.31, issue.4, pp.681-718, 2001. ,
DOI : 10.2307/3644339
La polycentralité urbaine, Thèse en Sciences Economiques, 2001. ,
Externalités: forme et croissance des villes, Les nouvelles frontières de l'économie urbaine, pp.103-125, 2005. ,
Sprawl and Urban Growth, NBER Working Paper, vol.74, 2003. ,
The influence of metropolitan spatial structure on commuting time, Journal of Urban Economics, vol.26, issue.2, pp.138-149, 1989. ,
DOI : 10.1016/0094-1190(89)90013-2
Methodologies for exploring the link between urban form and travel behaviour Transportation Research Part D, pp.151-165, 1996. ,
Correlation of causality between the built environment and travel behaviour? Evidence from Northern California, Transportation Research Part D, issue.10, pp.427-444, 2005. ,
Patterns of automobile dependence in cities: an international review of key physical and economic dimensions with some implications for urban policy', Transportation Research Part A 33, pp.691-723, 1999. ,
La proximité domicile-travail dans les choix résidentiels de l " individu hypermoderne, Massot M.H. (dir), Mobilités et modes de vie métropolitains, 2010. ,
Rapprocher les ménages de leurs lieux de travail : les enjeux pour la régulation de l " usage de la voiture en Île-de-France, Les Cahiers Scientifiques du Transport, pp.5071-90, 2006. ,
Edgeless cities: Examining the Noncentered metropolis, Housing Policy Debate, vol.9, issue.3, pp.427-460, 2003. ,
DOI : 10.1080/01944369808975987
Quantifier l'éloignement au modèle de Bussière : monocentrisme contre "acentrisme, 2010. ,
énergie et mobilité quotidienne selon la configuration des densités dans 34 villes européennes. », Cybergeo : European Journal of Geography, 2011. ,
Cities and Automobile Dependence: An International Sourcebook, 1989. ,
Influence of Urban Form on Travel Behaviour in Four Neighbourhoods of Shanghai, Urban Studies, vol.46, issue.2, pp.275-294, 2009. ,
Diversité des usages du sol et mobilité quotidienne: une application à l'aire urbaine de Bordeaux, 2004. ,
The impact of Metropolitan Structure on Commute Behaviour in the Netherlands : A multilevel approach, Growth and Change, pp.304-333, 2004. ,
Quantifying Urban Form: Compactness versus 'Sprawl', Urban Studies, vol.28, issue.1, pp.1141-161, 2005. ,
DOI : 10.1080/0042098042000309748
Impacts of urban sprawl and commuting: a modelling study for Italy, Journal of Transport Geography, vol.18, issue.3, pp.3382-392, 2009. ,
DOI : 10.1016/j.jtrangeo.2009.08.008
Changing Urban Systems: An Empirical Analysis at Two Spatial Levels, Regional Studies, vol.1, issue.3, pp.235-247, 1998. ,
DOI : 10.1111/j.1538-4632.1993.tb00280.x
Urban Polycentricity and the Costs of Commuting: Evidence from Italian Metropolitan Areas, Growth and Change, vol.27, issue.1, pp.3-403, 2010. ,
DOI : 10.1111/j.1468-2257.2010.00531.x